Posts

dag 1. Van Amsterdam naar Denver

Afbeelding
 dinsdag 8 september Na een zeer lange dag zijn we lokale tijd 20.00 uur (maar Nederlandse tijd 4.00 uur in de nacht) in het Comfort Inn International airport Hotel. Dat overigens zo'n 15 minuten per shuttlebus van het vliegveld in the middle of nowhere ligt. De reis is goed en vlot verlopen sinds we vanmorgen om 7.00 uur door Flora van huis zijn opgehaald en naar het station gebracht.

Dag 2: Denver - Rocky Mountains NP

woensdag 9 september  Road Bear heeft ons rond de middag opgehaald uit het hotel. Eenmaal op hun uitgiftestation volgden de papierwinkel en de instructies, waarna we - eindelijk - rond 14.15 uur konden gaan rijden. Eerst boodschappen bij de nabij gelegen WalMart en toen op weg naar de Rocky Mountains. We wilden toch nog wel graag naar het plaatsje Nederland, al was het maar voor de foto. Tom-Tom loodste ons braaf door Boulder en inderdaad naar Nederland.

Dag 3: Rocky Mountains National Park

Afbeelding
donderdag 10 september  Op Moraine campground in Rocky Mountains NP staan we tussen de bomen. Dat is het aardige van een plekje op een campground in een park; je staat altijd ruim in de natuur. De voorzieningen zijn minimaal, een klein toiletgebouw is alles. We hebben ook geen stroom en water ‘van de wal’. Dat is niet erg, want de camper is immers zelfvoorzienend en de natuur, de stilte en het echte donker zijn onbetaalbaar. Hoewel we een eigen picknicktafel en barbecue hebben, ontbijten we al vroeg in de camper. Daarna op weg naar de Park en Ride plaats. Vandaar gaan we met de gratis shuttlebus (op deze manier wordt ook veel autoverkeer door het park voorkomen) naar Bear Lake.

Dag 4 van Rocky Mountains NP naar Scottsbluff via Guernsey en Fort Laramie.

vrijdag 11 september Vanmorgen vroeg weg, want we hebben een lange rijdag voor de boeg. Het eerste stuk gaat van Rocky Mountains NP naar Loveland. Het blijkt een schilderachtige weg, waarbij we steeds dalen. De weg gaat grote delen langs een bergstroom en voert ons vaak tussen de steil omhooggaande bergwanden door. Eenmaal op de I-25 naar het noorden verandert het landschap radicaal.

Dag 5: Scottsbluff - Custer

Afbeelding
zaterdag 12 september Hoe Amerikaans kan een dag zijn? Heel Amerikaans, zo blijkt vandaag. Beginnend met een bezoekje aan het Visitor center van Scottsbluff Monument, waar we een indruk krijgen van de oude huifkarren, waarmee de pioniers westwaarts trokken, tot de eindeloze vlakten van de prairie. En van een echte lokale rodeo op het platteland van Nebraska tot de avondceremonie, compleet met vlag en volkslied, in Mount Rushmore.

dag 6: Custer Park, Crazy Horse

zondag 13 september Het is vandaag een grauwe dag en in de drizzle, gecombineerd met een zicht van 100 meter, rijden we terug naar de zuidingang van Custer Park. Dit park is bekend om zijn kudde van 1500 bisons en al rijdend over de Wild Life Loop zien we deze dieren inderdaad in grote getale.

Dag 7 Naar Wall en Badlands

Afbeelding
 maandag 14 september "Experience Wall Drug". De reclameborden langs de Interstate 90 laten er geen misverstand over bestaan: we gaan richting Wall Drugstore. Al tientallen mijlen van te voren wordt het ons toegeroepen: gratis ijswater en koffie voor 5 cent, all leather goods, food, drinks enzovoorts is verkrijgbaar bij Wall Drugstore in het plaatsje Wall.